INI FAKTA
====
Risaukan kalau result exam kita teruk, stress, MALU dengan jiran, anak-anak jadi tambah tak bersemangat belajar dan mcm2 lagi tak tau nak kata apa...
.
Sebab UTAMA result anak teruk ini adalah kurangnya FOKUS dalam belajar. Apabila tak fokus dah tentu pelajaran pun terjejas, tapi perkara ini kadang kita tak ambik berat pun..lebih parah buat tak kisah,hmmm kesian anak
.
Ibu bapa mengira perkara kurang FOKUS ini adalah perkara biasa, tapi menurut kajian apabila anak2 tak FOKUS itu tandanya banyak saraf otak yang putus..Ngerikan kalau ini terjadi pada anak-anak kita..
.
=========
KHASIAT DARK COKLAT YANG RAMAI TIDAK TAHU
=========
--> MENINGKATKAN ALIRAN DARAH KE OTAK
Otak memerlukan oksigen lebih banyak berbanding otot. Oksigen sangat penting untuk otak bagi berfungsi dengan baik. Fungsi otak yang optima bergantung kepada aliran oksigen yang baik kepada otak. Terdapat banyak cara untuk meningkatkan aliran oksigen kepada otak dan cara paling mudah ialah dengan mengambil Dark Chocolate.
.
--> MERANSANG FUNGSI KOGNITIF
Pengambilan Dark Chocolate mengakibatkan aliran darah yang lebih besar ke otak dan menyebabkan sel-sel saraf untuk melepaskan beberapa bahan kimia yang menggalakkan otak lebih sihat. Ia akan memberi kesan positif kepada kanak-kanak yang sedang membesar seperti mereka akan lebih kreatif, focus dan bijak. (sudah terbukti, testimoni berlambak)
.
--> MENINGKATKAN INTELEKTUAL
.
Dark Chocolate juga memiliki kelebihan yang luar biasa. Dark Chocolate memiliki pelbagai khasiat dan manfaat dan salah satu yang menjadi keutamaan ialah ia mampu meningkatkan intelektual. Sudah banyak kajian di jalakan dan telah membuktikan bahawa dark chocolate mampu memberi impak sebegini kepada pemakanya.

Comments

Popular posts from this blog